Closed

Gramy w lekturę…

9 marca, 2025 / / categories: Bez kategorii /

W lutym 2025 r. uczniowie klasy IV zrealizowali – przy pomocy nauczyciela języka polskiego – projekt edukacyjny pod nazwą „Gra do lektury”. Polegał on na zespołowymi rozłożonym w czasie  opracowaniu gry planszowej nawiązującej do lektury obowiązkowej, komiksu „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. W ramach tego działania  uczniowie mieli okazję wziąć udział w twórczym przedsięwzięciu, które miało na celu pogłębienie znajomości wybranej lektury szkolnej poprzez interaktywną zabawę. Celem projektu było zachęcenie uczniów do aktywnego i kreatywnego podejścia do literatury, rozwijając ich umiejętności interpretacji tekstu (komiksu) oraz pracy zespołowej. Uczniowie, podzieleni na grupy  tworzyli grę edukacyjną – planszówkę – związaną z lekturą omawianą na lekcjach języka polskiego. Każda grupa projektowała grę, która miała na celu przybliżenie fabuły, bohaterów oraz głównych motywów literackich, a także rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Przy tworzeniu gry planszowej uczniowie wykorzystywali różne formy, dzięki czemu projekt stał się atrakcyjną formą nauki, która łączyła elementy rozrywki z wiedzą literacką. W trakcie projektu uczniowie musieli wykazać się pomysłowością, znajomością tekstu oraz umiejętnością współpracy w grupie. Projekt „Gra do lektury” okazał się dużym sukcesem, bowiem uczniowie nie tylko lepiej poznali omówiony komiks, ale także rozwijali swoje zdolności twórcze i techniczne. Dodatkowo, tworzenie gry w grupach sprzyjało integracji i wymianie pomysłów. Uczestnicy projektu podkreślali, że dzięki takiej formie nauki literatura stała się bardziej przystępna i interesująca.

tekst i zdjęcia Monika Szczuka – Bagińska

Zmiana czcionki
Kontrast